Sopimus- ja toimitusehdot
Päivitetty 09.09.2023
Yleiset ehdot
Tässä mainittuja sopimusehtoja sovelletaan joserafinland.fi verkkokaupassa asioimiseen. Josera.fi ja Joserafinland.fi ovat Tmi O-Vet:n (Y: 2330285-3) markkinapaikkoja, jossa sovelletaan palveluntarjoajan sopimusehtoja. Tmi O-Vet pidättää oikeuden muuttaa ja päivittää näitä sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Tilauksiin ja tietosuojaukseen sovelletaan kulloinkin voimassa olevia sopimusehtoja. Edellä mainitut sopimusehdot ovat luettavissa verkkosivuilla.
Tietosuoja ja asiointi
Kaikissa kauppasuhteissa noudatetaan kulloinkin voimassa olevaa Suomen valtion ja EU:n lakia. Yritysten ja Tmi O-Vet:n välillä noudatetaan tätä sopimusta ja kauppalakia.
Tmi O-Vet:tä ei voida pitää vastuussa, eikä se vastaa vahingosta, joka syntyy ylivoimaisen esteen takia. Ylivoimaisella esteellä tarkoitetaan jotain ennalta arvaamatonta seikkaa ja/tai olosuhteen muutosta, johon Tmi O-Vet ei voi vaikuttaa. Mikäli tällainen ylivoimainen este ilmenee, Tmi O-Vet tulee tiedottamaan aiheutuneesta viiveestä asiakkaalle.
Asiakkaiden on velvollisuus luovuttaa täydelliset yhteystietonsa tilauksen yhteydessä. Tiedoista on ilmettävä asiakkaan kokonimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Lisäksi yritysasiakkaan on annettava y-tunnus ja tarvittaessa laskutusosoite.
Asiakkas hyväksyy, että tiedot tallennetaan Tmi O-Vet:n asiakasrekisteriin, jossa tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja markkinointiin. Samoin asiakas hyväksyy tietojen tallennuksen luodessaan maksuttoman joserafinland.fi-asiakastilin. Tmi O-Vet:llä ja sen tytäryhtiöillä on oikeus luovuttaa ja käsitellä tietoja perusteltuihin käyttötarkoituksiin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Tmi O-Vet:n ja joserafinland.fi sivuston tietosuojaseloste on nähtävissä joserafinland.fi sivustolla. Voit myös tutustua tietosuojaselosteeseen täällä. Kaikkia henkilötietoja ja henkilötiedoiksi luokiteltavia tietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Asiakkaalla on oikeus kieltää rekisterin pohjalta tehtävä suoramarkkinointi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun info(at)o-vet.fi osoitteessa. Lisätietoja tietosuojaselosteessa.
Joserafinland.fi sivustolla käytetään evästeitä (”cookies”). Osa evästeistä on sivuston toiminnan kannalta välttämättömiä ja osaa käytetään sivuston ja palveluiden toiminnan parantamiseksi. Lisäksi evästeitä käytetään analytiikkaan ja markkinointiin. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallennetaan käyttäjän laitteelle. Evästeet eivät ole haitallisia tai vahingoita käyttäjän laitetta. Niille on määritetty tietty vanhentumisaika, joka vaihtelee kunkin evästeen käyttötarkoituksen mukaan. Halutessaan käyttäjä voi kieltää evästeiden käytön laitteessaan muuttamalla laitteen evästeasetuksia selaimessa. Tällöin tulee kuitenkin huomata, että kieltämällä kaikki evästeet, sivuston toiminta saattaa häiriintyä. Käyttäjä voi kieltää kolmannen osapuolen evästeet niin ikään selaimensa asetuksista. Lisätietoja evästeistä löydät tietosuojaselosteesta.
Josera kanta asiakas- ja kasvattaja- etukortteja tai lahja-/ alennus- kuponkia paikallinen myymälässä ei toimi Joserafinland:n verkkokaupassa. Verkkokaupa-asiakas ei saa henkilökohtaista keräilykorttia, vaan verkkokaupan tarjous on jatkuva. Tätä tarjousta ei voida yhdistää muihin tarjouksiin/kampanjoihin.
Yritysasiakkaat
Tmi O-Vet ei vastaa tuotteiden ja/tai palveluiden aiheuttamasta menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Kaikki vastuukorvaukset rajoittuvat mahdollisen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
Tmi O-Vet ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, ylivoimaisen esteen ollessa kyseessä. Tmi O-Vet ei myöskään ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle aiheutuvaa ylivoimaisesta esteestä johtuvaa vahinkoa tai tulon menetystä.
Toimitusehdot
Nämä ovat Joserafinland.fi verkkokaupan toimitusehdot.
Nämä toimitusehdot koskevat vain Suomeen toimitettavia tilauksia.
1.Tilaaminen
Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat kuluttaja-asiakkaat, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta.
Tuotteiden tilaaminen tapahtuu valitsemalla tuotteita verkkokaupassa ostoskoriin. Asiakkaan tulee tarkistaa tilaus huolellisesti ennen maksua, jotta tuotteiden värit, kappalemäärät ja koot ovat oikein. Emme vastaa väärän osoitetiedon takia hukkuneista toimituksista.
Verkkokaupan kautta tehty tilaus on sitova, kun asiakas on tilaussivulla vahvistanut nämä sopimusehdot sekä hyväksynyt tilauksen. Saat tilauksesta vahvistuksen rekisteröimääsi sähköpostiisi. Huom! Mikäli et saa tilausvahvistusta antamaasi sähköpostiosoitteeseen, emme ole välttämättä vastaanottaneet tilaustasi. Tarkista tällöin ensimmäiseksi asiakassivullesi rekisteröimäsi sähköpostiosoite. Lisäksi ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluumme sähköpostin info@o-vet.fi kautta.
2. Hinnoittelu ja tuotetiedot
Voimassaoleva hinta on hinta, joka on joserafinland.fi verkkosivuilla tilausta tehdessä. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Tarjoustuotteet ovat voimassa vain kampanjan ajan. Verkkokaupan hinnat sisältävän arvonlisäveroa tuotteen verokannan mukaisen määrän. Joserafinland pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin sekä varaa oikeuden kaupan purkamiseen tai peruuttamiseen hinnoitteluvirheiden tai virheellisten saatavuustietojen johdosta.
Tuotteiden hinnat eivät sisällä maksutapa- tai toimituskuluja, vaan ne määräytyvät valitun maksu- ja toimitustavan mukaan.
Joserafinland pyrkii pitämään verkkokaupassa esitettävät hintatiedot ja tuotteiden saatavuustiedot ajantasaisena ja oikeina, mutta ei takaa tietojen virheettömyyttä tai tuotteiden saatavuutta eikä vastaa niistä. Jos verkkokaupassa esitetty hinta on ollut selvästi virheellinen, Joserafinland.fi pidättää oikeuden purkaa sopimuksen. Hinta on ollut selvästi virheellinen silloin, kun se poikkeaa merkittävästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta tai kun asiakkaan olisi muutoin pitänyt ymmärtää hinnan virheellisyys (esim. jos muutoin hinta olisi 20 € ja verkkokaupassa näkyvä hinta 2 €).
Mikäli tilauksen jälkeen ilmenee, että tilattu tuote on verkkokaupassa esitetyistä saatavuustiedoista huolimatta loppunut, Joserafinland ilmoittaa asiasta viipymättä asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen. Jos tilattua tuotetta ei ole enää saatavilla tai tuotteen toimittaminen kestäisi yli 30 päivää tilaushetkestä, Joserafinland sitoutuu hyvittämän asiakkaalle koko tilauksessa maksetun summan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan kyseisen tuotteen osalta purkautuneen. Jos asiakas haluaa odottaa ja pitää kaupan voimassa, hänellä on mahdollisuus hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaava tuote. Asiasta sovitaan aina erikseen.
Joserafinland / Tmi O-Vet pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä erityisen suurissa määrissä.
Joserafinland.fi sivustolla olevia alennuksia ja tarjouksia ei aina voi yhdistellä keskenään. Joserafinland pidättää oikeuden päättää erikseen kunkin tarjouksen kohdalla, voidaanko se yhdistää muihin alennuksiin tai tarjouksiin. Joserafinland pidättää myös oikeuden peruuttaa tarjouksen, mikäli on syytä epäillä tämän sopimuksen rikkomista tarjouksen käytön yhteydessä. Tällöin asiakas on oikeutettu rahojen palautukseen ja kauppa raukeaa.
Toimitus
Toimitamme postitse tuotteita ainoastaan Manner-Suomeen.
Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Kun tilattua tuotetta on varastossamme, toimitusaika on 3-14 arkipäivää tilauksen hyväksymisestä. Mikäli tuotetta ei ole suoraan varastossa on toimitusaikataulu arviolta n. 2-5 viikkoa tai jos toimitus viivästyy, on joserafinland.fi viipymättä asiakkaaseen yhteydessä asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.
Toimitamme tuotteita seuraavilla tavoilla:
Toimitus Postilla. Postin hintatiedot ilmoitetaan tilauksen tekemisen yhteydessä.
Tilauksesi lähdettyä kuljetettavaksi saat sähköpostiisi automaattisen ilmoituksen, jossa on mukana tilauksenne viite. Toimituksen edetessä käsittelyyn saat tilauksen seurantakoodin.
Postin toimituksiin pätee Posti Oy:n kulloinkin voimassa olevat säännöt ja ehdot. Voit tarkastaa ne täältä. (Ohjaudut posti.fi osoitteeseen.)
HUOM! Mikäli valitset toimitustavaksi "Kotiinkuljetus - Posti - Ei kuittausta" olet itse täysin vastuussa paketista, kun Posti on jättänyt tilauksen toimitusosoitteeseen. Lisätietoja Posti Oy:n yllä olevissa ehdoissa.
4. Lunastamaton toimitus
Noutamattomasta ja TopDogille palautuneesta paketista perimme maksetun toimituskulun ja kuljetusyhtiön noutamattomasta lähetyksestä laskuttamat kulut. Tällöin tilaus myös automaattisesti peruutetaan ja siitä vähennetään alkuperäisessä tilauksessa maksetut toimituskulut. Mikäli asiakas haluaa tilata tuotteen uudelleen, tulee tuotteesta tehdä uusi tilaus, jonka loppusummaan lisätään toimitustavan mukaan määritetyt toimituskulut.
5. Maksutavat
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Kulloinkin voimassa olevat maksutavat ovat saatavilla verkkokaupan checkout- sivulla.
6. Palautus ja vaihto
Asiakkaalla on Kuluttajansuojalain 6. luvun 15 pykälän mukainen oikeus palauttaa verkkokaupasta hankkimansa käyttämätön tuote 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun on ottanut tuotteen vastaan. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. Peruuttamisoikeus ei koske avattuja ruoka- ja kissanhiekkapakkauksia. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain käyttämättömiä, myyntikuntoisia tuotteita.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava kirjallisesti Joserafinlandille ennen määräajan umpeutumista päätöksestään peruuttaa tuote joko verkkokaupan viestilomakkeella, sähköpostilla tai lähetyksen mukana tulleella peruuttamislomakkeella. Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote takaisin Joserafinlandiin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Mikäli palautus ja / tai peruutus johtaa tilauksen kokonaishinnan alentumiseen ja näin ollen tilaus ei ole enää oikeutettu esimerkiksi ilmaiseen kuljetukseen ja / tai tilaushintakohtaiseen alennukseen, on asiakas velvollinen maksamaan kulun. Kulu peritään lähtökohtaisesti asiakkaalle tehtävästä palautuksesta.
Lähtökohtaisesti asiakaspalautukset ovat asiakkaalle maksuttomia. Joserafinland pidättää kuitenkin oikeuden olla vastaamatta peruutettavien tuotteiden palautuskustannuksista oman harkintansa mukaan. Halutessasi voit tiedustella asiasta lisää asiakaspalvelusta: info(at)o-vet.fi
Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteita lähettämällä tuotteet valitsemallasi toimitustavalla O-Vetin varastoon (Sepäntie 1, Varasto Josera, 39100 Hämeenkyrö). DB-Schenkerin toimituksissa palauta tuote DB-Schenkerin toimipisteeseen ja anna asiakaspalvelijalle paketissa ja kuljetussähköpostissa lukevan lähetystunnuksen. Mainitse vielä paketin olevan Joserafinland/ O-Vet-asiakaspalautus. Postin pakettien tapauksessa voit palauttaa paketin Postin toimipisteeseen.
Palautamme peruutettua tuotetta koskevat suoritukset sillä maksutavalla, jolla tuote on maksettu. Maksusuoritus asiakkaalle tehdään, kun peruutettu tuote on palautunut takaisin ja tuote on todettu myyntikelpoiseksi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.
Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla ehjiä ja tuote käyttämätön. Tarkistamme aina palautetun tuotteen kunnon ennen maksun palauttamista. Mikäli tuote ei ole myyntikuntoinen, asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka tuotteen arvon alentumisesta. Mahdollisista tuotevahingoista vastaa asiakas.
Palautuksen vastaanoton, tarkistuksen ja käsittelyn jälkeen maksu palautetaan asiakkaan valitsema maksutavan mukaisesti.
Tuotteen vaihtaminen samanhintaiseen vastaavaan tuotteeseen.
Palautus tehdään normaalin tuotepalautuksen tapaan. Kun tuote on palautunut ja tarkistettu, joserafinland.fi lähettää korvaavan tuotteen uutena lähetyksenä.
Tuotteen vaihtaminen eri hintaiseen tuotteeseen.
Tuotteen vaihtaminen tapahtuu siten, että lähetetty tuote tulee ensin palauttaa joserafinland.fi osoittamaan palautusosoitteeseen. Kun tuote on vastaanotettu ja tarkistettu Joserafinland / O-Vet tekee hyvityksen palautetusta tuotteesta. Tämän jälkeen asiakas voi tilata korvaavan tuotteen uutena tilauksena verkkokaupasta, jolloin asiakas vastaa uuden tilauksen toimituskuluista.
Pakkaa tuote postitusta varten huolellisesti, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Säilyttäkää kuitti palautuksesta.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Pyrimme pakkaamaan tuotteet huolellisesti, mutta kuljetusvaurioiden mahdollisuus on olemassa.
Postista noudetun tavaran kunto on hyvä tarkistaa heti lähetystä vastaanottaessa postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee Postin noutopisteessä heti asiasta vahinkoilmoitus. Posti on korvausvelvollinen kuljetuksen aikana tuotteelle tapahtuvista vaurioista.
8. Reklamaatiot
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuote on vaurioitunut, tulee asiasta ilmoittaa viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän sisällä Joserafinlandille joko kotisivujemme palautelomakkeella (Ota yhteyttä), sähköpostilla info@o-vet.fi
Jos tuotteen tai toimituksen todetaan olevan virheellinen, Joserafinlandilla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.
Reklamaation ja tuotepalautuksen yhteydessä asiakkaan on esitettävä ostotodistus, kuten kuitti tai jokin muu todistus tuotteen ostamisesta Tmi O-Vet:ltä. Samoin on kyettävä todistamaan ostopaikka ja aika, sekä se että palautettava tuote on juuri kyseessä oleva Tmi O-Vet:ltä ostettu tuote. Tmi O-Vet pidättää oikeuden periä kaikki tavaran alkuperästä ja oston todistamisesta syntyvät kulut ostajalta.
Reklamaatiot käsitellään vain kirjallisesti, eikä virallista reklamaatiota voi jättää esimerkiksi puhelimitse tai myymälässä. Kirjallisen reklamaation voi lähettää osoitteeseen info(at)o-vet.fi.
Mikäli Tmi O-vet ja ostaja eivät pääse yhteisymmärrykseen reklamaatiosta, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ohjeet kuluttajariitalautakunnan toimintaan löytyvät osoitteesta www.kuluttajariita.fi . Ennen kuluttajariitalautakuntaan asian viemistä, tulisi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi
Asiamieskuluja ei korvata.
9. Toimituksen viivästys
Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästyksestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Joserafinland / Tmi O-Vet ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos viivästys johtuu asiakkaan puolella olevasta syystä, kuten siitä, että asiakas ei ole ollut paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta tai asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta.
10. Ylivoimainen este (Force majeure)
Joserafinland / Tmi O-vet ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Joserafinlandin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Joserafinlandin toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
11. Riitojen ratkaisu
Tästä sopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin.
YHTEYSTIEDOT
Joserafinland / Tmi O-Vet
Varasto: Sepäntie 1, 39100 Hämeenkyrö,
Toimisto: Tanolantie 13, 39200 Kyröskoski
info@o-vet.fi
050-2687537
Tmi O-Vet pidättää oikeuden muutaa sopimus- ja toimitusehtoja.